ג'לאטו איטלקי אמיתי בתל אביב!

אנחנו מתכוונים לזה ברצינות. לא מדובר בגלידה (על אף מגוון הגלידריות המצוינות בישראל) אלא על ג'לאטריה איטלקית אותנטית עם גלידות במרקם חלק וקרמי, עבודת יד, חומרי גלם טבעיים, ללא חומרים משמרים, מעט מאד סוכר וטעמים פשוט היסטריים.

ההבדלים בין ג'לאטו לגלידה (ומי שפחות מתעניין בהסבר יכול לדלג לפסקה הבאה) הם:

  1. ג'לאטו מכילה אוויר טבעי שנוצר בתהליך ההכנה שלו בניגוד לגלידה שם מוכנס האוויר באופן מלאכותי במכונה התעשייתית.
  2. החומרים בהם משתמים בגלידה הם חומרים שמותאמים לטווח ארוך (כמו אבקת חלב לדוגמא), בניגוד לג'לאטו שם משתמשים בחומרים טריים וטבעיים כאמור (כמו חלב טרי) שנשמרים לטווח קצר. בדיוק בגלל זה כל הטעמים בג'לאטו דומיננטיים ומורגשים היטב.
  3. גלידה קרמית יותר (מלשון Ice Cream) ומכילה יותר סוכר מג'לאטו ולכן גם משמינה יותר.
  4. הג'לאטו נשמרת בפוצטי (מיכלי נרוסטה) ששומרים על הקירור בצורה אחידה, עקבית ובטמפרטורה מדויקת בניגוד לגלידה הנשמרת בויטרינה ויש האומרים שמדובר גם ביתרון הגייני יותר.

אבל עוד לפני שנגיע לטעמים נספר לכם על מי שאחראים לכל הטוב הזה שנקרא Paradiso Del Gelato בשוק בצלאל בתל אביב. קוראים להם אלברטו ואלטאה (Altea) – שני אחים שעשו עלייה לישראל ממילאנו. כן, גם אנחנו ישר שאלנו אותם למה לעלות ממילאנו לישראל והתשובה התחלקה לשניים. אלטאה עלתה לישראל מתוך הגשמת החזון הציוני. לאלברטו תמיד היה חלום לפתוח גלידרייה וכשזה התחבר לאלטאה במשוואה היא הציעה לו לפתוח את הגלידרייה בישראל, לא במילאנו.

אלברטו לא הסתפק רק בפתיחה של גלידרייה ככה סתם. כי מה אתם חושבים? שכל איטלקי נולד עם כפית ג'לאטו בפה והוא מומחה מינקות? ברור שלא. לכן הוא בחר ללמוד אצל מאסטר ג'לאטו את כל רזי הגלידה ולשמחתנו הביא אותם ארצה.

הגענו לגלידרייה בחול המועד והיא כשרה לפסח לכן נאלצנו לטעום בכוס ולא בגביע (כי אין) והאמת, לאסף זה בכלל לא היה חסר. הוא אוכל גלידה בגביע רק בגלל האהבה של צוף לסיפור הזה וצוף, היא בכלל מחכה לביס האחרון של הגביע, זה שם למטה שנותר עם טיפות הגלידה האחרונות.

טוב, ההקדמה אמנם חשובה אבל קבלו את הטעמים המשוגעים שיש לפרדיסו דל ג'לאטו להציע:

תות שדה (הטעם שסול זכתה ללקק בהמלצת אלטאה), תאנים, מנגו, לימון, קוקוס, קרם קפה, קרמל מלוח, שוקולד מריר, באצ'י (שוקולד ולוז), נוצ'ולה (לוז), קראנץ' אגוזי לוז (שזה חטיף שוקולד עם אגוזי לוז שלמים), חלבה, רום, נוטלה וקרם חלב, צנוברים והטופ שבטופ: פיסטוק היסטרי שהרגיש לנו כמו פיסטוק שהרגע קטפו ושמו בגלידה בלי שום רמז לפיסטוק או מתיקות מוגזמת, יוגורט ריבת משמש פיסטוקים ומי ורדים, סטרצ'יאטלה (וניל איטלקי בטעם שונה מזה שאנחנו מכירים עם פצפוצים מהסוג הכי אלגנטי ומחמיא שתפגשו), דבש אגוזים שכמעט פספסנו בטעימות ומזל שלא ובשני המקומות הראשונים מבחינתנו:

גורגונזולה – גבינה כחולה חריפה לאמיצים בלבד (אין סיכוי שצוף תתקרב לגבינות כאלה בשל הטעם החזק שלהן) ופיורי די לאטה ("פרחים של חלב") – טעם הוניל האיטלקי שמזכיר טעם של חלב בניחוח וניל עדין ומשגע שהחזיר אותנו שנתיים אחורה לאיטליה ברגע אחד. טוב, כל הביקור פה החזיר אותנו ברגע אחד לאיטליה ואנחנו כבר רוצים להיות חברים של אלברטו ואלטאה לאלתר!

ואתם יודעים מה מושלם בג'לאטו של פרדיסו? הוא לא מפוצץ סוכר בדומה ללא מעט גלידריות בישראל. הטעמים מורגשים היטב בלי שהוסיפו להם חומרים מלאכותיים שמחזקים את הטעמים או המון סוכר כדי "לשקר" לחך. קחו למשל את המנגו. יש מקרים בהם הוא יהיה מתוק יותר ולעתים יהיה חמצמץ יותר. תלוי בתקופה וברמת ההבשלה שלו. טבעי כבר אמרנו?!

ואם תהיו טובים, אולי תצליחו לשמוע את האיטלקית של האחים. מדובר בשפה הכי יפה, סקסית ומוזיקלית שקיימת. פשוט שירה. לא סתם אסף בחר ללמוד איטלקית אחרי הטיול שלנו לרומא ונאפולי ב 2019. אבל המבטא של אלטאה ואלברטו – וואו!

רוצו מהר ואל תשכחו להודות לנו.

גלידריית פרדיסו דל ג'לאטו. צילום: בטן מלאה

טעמתם את הג'לאטו המופלא של "Paradiso Del Gelato" בהמלצתנו? נכון מושלם? תייגו "Betenmelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

טבעוני

צמחוני

כשר (ללא תעודה)

ללא גלוטן

איסוף עצמי

משלוחים

פתוח בשבת

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באינסטגרם של "Paradiso Del Gelato" או בטלפון 053-7311909

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "גלידריות"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "קינוחים"

★ למקומות נוספים בקטגוריה "פתוח בשבת"

★ להמלצות נוספות באזור "תל אביב"

כניסה לחשבון שלך: