פיצה מטורפת באילת!

לאילת אנחנו מגיעים במזג אוויר נעים לחופשה קולינרית שם התארחנו במלון דירות הבוטיק מר.סוף מרשת TLV2GO (קוד קופון 5% הנחה להזמנות – BETEN. הקופון מקנה לנו עמלת תיווך כנהוג).

ההגעה לאילת נועדה מבחינתנו לבדוק מה יש לדרום להציע, ואחרי שעצרנו בדרך במאפיית שאור המצוינת ועצירות החובה של מצפור המרפסת במצפה רמון, פונדק נאות סמדר והאגם הנעלם בתמנע, הרעב היה ממש גדול. הגענו לאילת אחר הצהריים וכל מה שרצינו זה לאכול וללכת לישון. הנסיעה הזו מתישה. למזלנו, שמענו על פורטונה – כולא פיצה. פיצריה חדשה שממוקמת כ 200 מטר בלבד ממקום הלינה שלנו (כאמור מר. סוף מרשת TLV2GO).

לפני הכל חשוב לנו להגיד שהעיצוב של פורטונה מדהים. הבר, הרצפה, הצבעים על הקירות, הנברשות בצבע טורקיז והטאבון שמייצר פלאים בסופו של הבר. זה כבר עושה חצי עבודה בדרך להנאה.

הבר של פורטונה. צילום: בטן מלאה

פורטונה – כולא פיצה היא אחותה הטרייה של מאפיית ברויטמן שהיא מקום מפגש לפחמימות מקטגוריית מאפיות / בייקריז בעיר. פורטונה – כולא פיצה נפתחה ממש לפני מספר חודשים כשהדגש הגדול הוא הבצק. בדיוק כמו שמצופה מאיתנו לפיצה אמיתית. וזה לא מקרי. יובל, הבעלים, שעבר לאילת לתקופה זמנית לטובת צלילה בים האדום – תקופה זמנית שנמשכת כבר 32 שנה – אופה כבר המון שנים וזו הייתה הסיבה לפתיחתה של ברויטמן לפני 7 שנים. אבל יובל לא הסתפק בלחמים ואת הידע והאהבה לבצקים הוא הסב לטובת הפיצריה.

החוק החדש שלנו במסעדות אומר כזה דבר. קודם כל כדאי שסול תקבל את האוכל ראשונה אחרת יהיה פה טרור ואף אחד לא רוצה לחוות את הצרחות בגיל הזה במסעדה. תאמינו לנו. אז יובל דאג מהר למגש אנטיפסטי עם סלמי ומורטדלה (שהגדולים אכלו) ונקטרינה בדבש ושמ"ז שנאפתה גם היא בטאבון והייתה שוס גדול מעבר לציפיות!

החלק המרכזי בביקור שלנו הגיע. פיצה! אסף בחר בפיצה מורטדלה ברוטב עגבניות עדין וסופר מיוחד עם מוצרלה. הבצק רך, הרוטב נעים לחך והשילוב בין טעם הנקניק המעושן לגבינה ולרוטב מאוזן ונכון. צוף בחרה בפיצה פורטונה עם מוצרלה, ארטישוק, זעתר, צ'ילי ופרמז'ן. פיצה בטעמים עדינים בלי רוטב מוגזם, בדיוק כמו שהיא אוהבת. מזל שכל אחד קיבל את מבוקשו 🙂

מנות ראשונות והפיצות של פורטונה. צילום: בטן מלאה

אבל אל תטעו. יהיה פה קינוח כמובן כי קינוחים זה החיים!

יובל בחר עבורנו במוס לימון עם מרנג ותחתית פירורים קרמבלית מצוינת. כמו טארט לימון רק בצנצנת. הלימוניות חמצמצה ומטריפת חושים ומסתבר שהיא מגיעה מלימונים שנקטפו מפרדס הלימונים של קיבוץ אילות הסמוך כך שיש פה גם אחווה איזורית אם תרצו.

מוס לימון, מרנג ותחתית פירורים. צילום: בטן מלאה

לסיכום, לא סתם יובל קרא למקום "פורטונהכולא פיצה" כי זה מה שזה. כולא פיצה. בפיצה לא צריך להתחכם. צריך בצק איכותי, יד שיודעת לייצר בצק כזה ותוספות פשוטות. פיצה טובה זה בצק ורוטב. השאר זה בונוס.

רק אל תגידו ליובל שזו פיצה נאפוליטנית. מבחינתו, דיי בצדק, פיצה נאפוליטנית היא פיצה שעושים רק בנאפולי. אבל לנו, הפיצה הזו הזכירה נשכחות. היא הזכירה את הפיצה שטעמנו אצל לא אחר מאשר דה מיקלה הפיציולו המפורסם ביותר בעולם. פיצה שמזכירה בבצק שלה פיתה עיראקית, עם חלקים מעט שחורים שרופים, רמז לתקופה העות'מנית ששלטה באזור דרום איטליה אז היו מכינים את הפיתה שהיום מוכרת כפיצה.

ביקרתם בפיצה הנהדרת של "פורטונה – כולא פיצה" בהמלצתנו? אהבתם? תייגו "Betenmelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לטבעוני

אפשרות לצמחוני

איסוף עצמי

משלוחים

פתוח בשבת

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באינסטגרם של "פורטונה – כולא פיצה" או בטלפון 08-6335050

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "פיצה"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "איטלקי"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "אוכל רחוב"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "פתוח בשבת"

★ להמלצות נוספות בעיר "אילת"

★ להמלצות נוספות באזור ה"דרום"

כניסה לחשבון שלך: