צ'יזפורן במיטבו!

אם יש עסקים קולינריים שאנחנו מאד מאד מעריכים, זה אלה שנותנים. כמו בבני אדם, גם עסקים (שגם הם בני אדם בסופו של דבר) שמאמינים בנתינה, נדיבות ורוחב לב, הם כאלה שהעולם מחזיר להם.

כאלה בדיוק הם משק יעקבס – משק גבינות משפחתי בכפר הרא"ה שמייצר גבינות כבר המון, המון שנים. כמה המון? מ 1936!

דורות דורות של גבינות עברו כאן ועדיין לא נס לחם. הגבינות במשק, כמו יין, משתבחות עם השנים וכל ביקור כאן ידרוש טעימות שהחך לא יפסיק לרקוד בזכותן. עד כדי כך.

בשמש אביבית ושקרנית, העזנו סוף סוף לנסוע למרחקים עם סול – תינוקת בת 3 חודשים – כשאחד היעדים הראשונים היה המקום הקסום הזה שנקרא משק יעקבס-אגדת לחם. סוף סוף פגשנו את מי שעומדת בפרונט של כל מפעל החיים הזה של משפחת יעקבס, הלא היא דפי כמובן, טורנדו מהלך אם תרצו.

דפי היא זו שעומלת על השיווק הדיגיטלי והפרונטלי, ועל החיבור בין הלקוחות לעובדים, מתרוצצת בין כולם ודואגת שכולם יהיו מרוצים עם חיוך כובש שאף פעם לא יורד מהפנים. בדיוק מהסיבה הזו התאהבנו בה כבר ברגע הראשון וזה עוד לפני שטעמנו את הגבינות.

התיישבנו בספסלי העץ בשקט מופתי (על אף עשרות האנשים שישבו בשולחנות ליד), שקט שמתאים רק למושבים וקיבוצים שגורם לנו כבר זמן רב לחשוב על מעבר מהעירוניות הממצה. תבינו, רק הדררות ושאר הציפורים חרכו את הדממה.

פתחנו בלי צל של ספק עם קפה קר וחלב שקדים (שיהיה ברור שזה ויטריז, כן?) ואז הגיעה דפי ובידה מגש עמוס בכל טוב. מגוון גבינות לא הגיוני בכמותו ובמגוונו. נתחיל בפוקאצ'ת גבינות עם ירקות קלויים ובוראטה, ה-בוראטה של יעקבס שאתם מכירים מהמון מסעדות ברחבי הארץ. כזו שנוזלת כמו בסרטים כשבוצעים או חוצים אותה לאורכה. צ'יזפורן במיטבו!

צילום: בטן מלאה

המשכנו עם טארט בצל וגבינות (אחד המאכלים האהובים בעולם על צוף) שהוא אולי הטארט הכי קרמי שפגשנו, סלט חסה וסנט מור (גבינה שאסף שרוף עליה), סלט קפרזה קלאסי שצוף לא יכלה לעמוד בפניו, מגש גבינות ובו גאודה כמון וקימל, סנט מור, קממבר, לאבנה עזים, קצת ירקות וגריסיני הומייד שיהיה עם מה לנגב. כדי לחמם קצת את האווירה, דפי צירפה גם מרק פטריות וארטישוק ירושלמי – ספיישל תקופתי שהגיע לצד קרם פרש כי חייבים. מרק שהוא כליל השלמות ומספר את הסיפור פה. השילוב בין האדמה שמשפחת יעקבס נטעה בה את שורשיה ובין הקרם פרש האוורירי שמשדר עבורנו את הרוח השמחה והרעננה של המשפחה והמקום הזה.

צילום: בטן מלאה

ואז עברנו לגלידות הנפלאות שמייצרים ממש כאן במיני גלידריה: טעמנו יוגורט כבשים ואוכמניות, פטל, תות, קינדר בואנו, וניל, שוקולד ועוד כמה טעמים שדפי לא הייתה סגורה עליהם. המצטיין היה טעם האגס ומנטה המפתיע במיוחד!

מסוג החוויות והמקומות שבביס האחרון אתה חש עצב גדול כי… זה נגמר. וזה מבאס כשמשהו טוב נגמר ואתה יודע שתחזור לפה בהזדמנות הראשונה כשתוכל.

** בנובמבר 2020 פגשנו שוב את משק יעקבס, הפעם עם מארז הפיקניק-בראנץ' ההיסטרי שלהם. אל תפספסו את המארז הזה בלחיצה כאן 
טעמתם את הגבינות של "משק יעקבס-אגדת לחם" בהמלצתנו? אהבתם את ההמלצה? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לצמחוני

כשר

משלוחים

איסוף עצמי

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של "משק יעקבס-אגדת לחם"  או בטלפון 04-6366111

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ים תיכוני-ישראלי" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ארוחות בוקר"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "בתי קפה" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מאפיות / בייקריז" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "כשר" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מארזי בראנץ' ופיקניק"

★ להמלצות נוספות מאזור "השרון" 

★ להמלצות נוספות מאזור "זכרון יעקב והסביבה" 

כניסה לחשבון שלך: