אחת החוויות הקולינריות המדהימות ביותר שחווינו. בחיפה זה בטוח!

הביקור הראשון שלנו במרץ 2020

אסף חיפאי מלידה וגדל בעיר עד שנות ה 20 המאוחרות שלו. הוא מכנה את עצמו פטריוט חיפאי או עירוני. כזה שממלא את חזהו גאווה בכל איזכור של העיר. אבל מבחינה קולינרית, חיפה אף פעם לא הייתה מושא הערצה. עד, איפשהו ב 2018 או אז פרץ גל מסעדות חדשני ששטף את העיר.

אחת מהן היא ממבו מילאנו מקבוצת הסינטה בר החיפאית המוכרת (מר. באן בורגר, סינטה בר, סינטה בר אקספרס, ששון בר) וברגע ששמענו על פתיחתה, היינו חייבים להגיע. משהו בתחושה שלנו אמר שזו לא עוד איטלקית. ראינו את העיצוב, את המיתוג, את התפריט. הכל שידר יוקרה ומינימום מסעדת מישלן באיטליה. משהו שם קרץ לנו יותר מכל מקום אחר ואיזה מזל שהקשבנו לאינטואיציות שלנו.

פתחנו עם מרקון קסום של דלעת וערמונים מוקצף שהוגש בכוס אספרסו והיה פשוט אלוהי. אלוהי ועוד לא התחלנו! אחריו טעמנו ראשונות שהותירו בנו טעם לזמן רב אחר כך. מנת החציל השלם עם מרווה, קרם פרש, פקאנים, דבש וחמאה חומה (שהגיעה עם פרחי אמנון ותמר אכילים לקישוט) היא לא רק מנה יפהפיה ואצילית, היא מנה שבעטה בנו בכל מובן ובכל מקום בגוף. ריד אאור ליפס: זו אחת המנות הכי טעימות שאכלנו בחיים, בטח ובטח של חצילים. חובה חובה חובה! המתיקות העדינה, עם הפריכות, הרעננות, האדמתיות של החציל. וואו. באמת. וואו.

אסף המשיך לקרודו מוסר ים עם בצלצלי שאלוט, זרעי עגבניות, צנונית, פאף קינואה ושמן ברגמוט (!) אתם נתקלתם אי פעם בפאף קינואה ושמן ברגמוט?!

לעיקריות היו אלה ריזוטו דלעת עם אגוזי לוז, דבש וגורגונזולה – עוד מעט שהותאמה למעשה לאסף. גבינה חריפה עם מתיקות דלועית ודבשית ואדמתיות לוזית, מה צריך יותר מזה בחיים?

לינגוויני קרם פיסטוק עם זוקיני, פטרוזיליה, שום, פיסטוק קלוי ו"פרמז'ן עניים" – פרמז'ן שלפי האגדה היה התחליף של איטלקים עניים ופשוטי עם לגבינה יקרה ופשוט היו מגרדים לחם על המנה.

מנת הנודי פסטה שהגיעה עם קרם תירס, רוטב חמאת פורצ'יני ומיקרו בזיל שהעיפו את המנה הזו לחלל. מנה שפשוט נמסה בפה והפכה לחגיגה. יש לכם מקום לעוד? נמשיך!

סהרוני מסקרפונה במילוי פרמז'ן, כרישה וצנובר ברוטב חמאה, בצלצלי שאלוט, מרווה ועירית. Say no more!

החגיגה הזו ארכה לא פחות משלוש שעות כי ההנאה שלנו הייתה כל כך מוגזמת שפשוט לא רצינו לעזוב ולחזור חזרה למציאות, אי שם בפתח תקווה הרחוקה (כי בואו, למי יש כח לנסוע אחרי ארוחה כזאת שעה וחצי בדרכים?!).

ואז, אחרי שחיכינו חצי שעה כדי להסדיר קצת נשימות, הגענו לחלק האהוב עלינו תמיד, הקינוחים.

אזהרה! הקינוחים בממבו מילאנו הם קינוחים שלא פגשתם מעולם והם מדהימים בקנה מידה עולמי.

אנחנו מדברים על קינוח התירס ושוקולד (מה ששמעתם) שעשוי מפולנטה מתוקה, מוס שוקולד, גלידת שוקולד, בראוניז ולוז! ברשותכם, לא נגיד מילה כי כל מה שנגיד רק יגרע מהאושר העילאי הזה. ואם חשבנו שזה השיא, הגיעה הטורטה דלה נונה של ממבו מילאנו. טארט צנוברים (אמאל'ה) עם אנגלז תבלינים, רוטב תאנים וגלידת יוגורט. קינוח בסגנון צ'אי שאסף כל כך אוהב. קינוח שגורם לך פשוט…לעלות לגג ולהתאבד בקפיצת ראש כי אחרי שני קינוחים כאלה אין טעם לחיים. אנחנו צוחקים. הטעם לחיים קיים רק אם חוזרים לכאן שוב.

וזה בדיוק מה שעשינו כעבור 3 חודשים.

הביקור הנוסף שלנו בממבו מילאנו ביוני 2020

פשוט לא יכולנו שלא לחזור שוב לחוויה המדהימה שחווינו בממבו מילאנו במרץ 2020 כדי לנסות טעמים נוספים ובעיקר לראות אם החוויה הייתה חד פעמית. ההימור שלנו הוא שמקום כזה עם סטנדרטיים שירותיים וקולינריים הכי גבוהים שיש, לא יכול לרדת ברמה אלא רק לעלות.

הפעם פתחנו עם צמד קוקטיילים מרעננים לאווירה חגיגית ולצדן, טעמנו לראשונות טרטר בקר והמון בצלצלי שאלוט, מנת החציל בחמאה חומה מהביקור הראשון (שמופיעה בתחילת הכתבה), סלט פנצנלה מרענן ושונה מכל סלט פנצנלה שהזמנתם אי פעם בפיצרייה השכונתית או אפילו באיטלקית סטנדרטית עם עגבניות טריות, נענע ובזיל, בצלי שאלוט, צ'ילי טרי, לחם "אבוד" וגבינת המאירי ומנת קוקטייל סביצ'ה מוסר ים עם אננס, צ'ילי, כוסברה וליים בסגנון מקסיקני אם תרצו. מנה כל כך מגניבה וטעימה שאפילו מגיעה עם הוראות אכילה. "לוגמים" מהקוקטייל עם כף ומלקקים את שולי הכוס, שם מחכים בהנאה צ'ילי ומלח להדגשת הטעמים בחך. מופלא! ככה פותחים ארוחה!

זה המשיך לפיצה בוראטה מפורקת ע"ב רוטב עגבניות, בזיל טרי, נטיפי שמ"ז ומלח גס. הפיצה עוברת אפייה כפולה, הבצק מגיע כמובן חם וכיפי, הגבינה לא רותחת וטעמי הבזיל והשמ"ז מוסיפים עוד שכבות של רעננות לפיצה. פיצה מצוינת! בחיים לא אכלנו פיצה בוראטה ובטח שלא בוראטה "מפורקת" לתוך פיצה. במקרה הטוב שמים כדור בוראטה שלם על הפיצה שאין לו שום "הנמקה" כמו שהשפים הדגולים מכנים במאסטר שף.

באיטליה, לפני שנה בדיוק, התאהבנו לראשונה בקרבונרה. שם, החלמון לא מחכה כמו בישראל במרכז המנה שיערבבו אותו. שם, ברומא, הוא מגיע כחלק מהרוטב במנה עצמה. אז לא יכולנו שלא לתת לגעגוע את מקומו והזמנו פסטה קרבונרה שלמרות החלמון במרכז (שזו לא שגיאה או טעות חלילה), הייתה פסטה מהחלומות! פרמז'ן, פלפל שחור, חזה אווז מעושן וחלמון חצי מבושל.

שנעבור לקינוחים?

באבו הוא קינוח המבוסס על באבקה ועל באבא א רום הנאפוליטני-עות'מאני. מאפה בריוש חם עם אגוזים וקינמון עליו שופכים גלידת וניל וצימוקים שנמסה לתוכו לביס מהדהד. מאפה מנחם, מחמם ומוצדק. לצדו טעמנו עוד זיכרון איטלקי נוגה לציון שנה לטיול האהבה האיטלקי שלנו. אנחנו מדברים כמובן על טירמיסו ("הרם אותי" באיטלקית) שהוא By far הטירמיסו הכי טעים שאכלנו בחיים שלנו. טירמיסו מפחיד!!! וצורת ההגשה? לא כזה שמוגש בכוס או כלי סגור שמדגיש את השכבות בגרסה הקלאסית אלא טירמיסו "פתוח" על צלחת שבה כל השכבות מתערבבות זו עם זו. פשוט דרך יצירתית והגיונית הרבה יותר. זו יציאה מהקופסא ואנחנו מתים על זה!

לסיכום, אנחנו חייבים לציין שרק מטעמים טכניים לא הספקנו להגיע עדיין (קורונה, לידה, תינוקת וכו') לממבו מילאנו לתת לה את מדבקת האיכות של בטן מלאה לשנת 2020. מה שאומר, שנצטרך לחזור ב 2021 שוב כדי לתת לה מדבקה עדכנית. פשוט תודה שאתם קיימים ותודה לחן ורם לסרי שאחראים על הניהול, השיווק והטעמים המופלאים האלה ולשף עידו מלכין שדאגו לרגש אותנו בכל מנה ומנה, פעמיים בשנה!

אם אתם קוראים לעצמכם פודיז, חובבי קולינריה גבוהה ואוהבי אוכל מושלם – רוצו.

אם אתם מחפשים פסטה ברוטב "אלפרדו" של שמנת ופטריות מהניינטיז – אל תרוצו.

טעמתם את המנות ב"ממבו מילאנו" בהמלצתנו? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לטבעוני

אפשרות לצמחוני

אפשרות לללא גלוטן

משלוחים

איסוף עצמי

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של "ממבו מילאנו" או בטלפון 077-2302550

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "איטלקי" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "פיצה" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "קינוחים" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "צוהריים ועסקיות"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ארוחות ערב"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מסעדות שף" 

★ להמלצות נוספות מאזור "חיפה" 

★ להמלצות נוספות מאזור ה "צפון"

כניסה לחשבון שלך: