הלוואי שכל יום נאכל אוכל כזה!

זה לקח המון זמן אבל ברגע שפתחו את המסעדות בחזרה לישיבה אחרי הסגר השלישי והחזרה לחיים בישראל, גם לנו היה קצת מוזר לשבת בשולחן וכסא. פתאום קלטנו שסול אפילו לא יודעת מה זה לשבת במסעדה.

שבוע שלם אחרי פתיחת המסעדות ובכלל לא ידענו איך לאכול את זה, תרתי משמע. אולי כי קצת התרגלנו לאסוף ולקחת איתנו, לקבל משלוח לכל יעד שנבחר ואולי, יש בזה גם משהו נוח שחוסך זמן בלשבת במסעדה. מצד שני, התגעגענו לתחושה של שירות אדיב ומנומס ולבקש 700 מגבונים כי אסף.

אז החלטנו שהמסעדה הראשונה תהיה קפה חמנייה. הכרנו אותה כבר מלפני המון זמן אז היה לנו קצת ביטחון שהיא לא תאכזב. קפה חמנייה היא אחותה של קפה בוקה שלאחרונה חווינו במשלוח מצוין ממעדניית Land By Bucke החדשה, אי שם בסגר השלישי. מדובר במספר סניפים של בתי קפה שמספקת יופי של ארוחות בוקר ואוכל טהור, טבעי וברובו טבעוני.

תהינו אם סול תיתן לנו לאכול במיקום הצר ברחוב בזל בו התיישבנו אבל כשהגיע כסא התינוק הגיע האושר. התחלנו במגש ארוחת בוקר "קאנטרי חמנייה" – מגש זוגי ולמעשה הסמל של קפה חמנייה. גבעות גבעות הם מונחים על נייר האפייה כבר שנים והפכו למושא הערצה ומודל לחיקוי במקומות רבים אחרים. קחו אוויר:

סלט ביצים שהוא כנראה סלט הביצים ברמה הכי גבוהה שנתקלנו בו ופשוט טעים בקטע אחר לגמרי, סלט כרוב סגול עם שקדים, חמוציות בויניגרט, קרם שמנת עם בטטה צלויה וגרידת לימון, סלט קינואה עם ירוקים, ירקות צלויים, פטה, קלמטה, וטחינה גולמית מעל, סקורדליה (ממרח שקדים ושום) היסטרית, קרם חציל מרחף בשמיים, סלט עגבניות שרי ומוצרלה עם קרוטונים,  זיתים, פסטו ועגבניות מיובשות (שלא טעמתם בחיים) כשלכל החגיגה הזו התווסף לחם שיפון דגנים שהוא By far אחד הטובים שאכלנו!

ואם זה לא מספיק, נגיד, נניח, לכאורה, הגיעו מספר מנות ומשקאות נוספים, כולם טעימים בטירוף וראויים לציון אחד אחד בתופים ומחולות (וכפיים סוערות):

אפרודיזיאק – אסאי, אוכמניות, בננה, מייפל, לימון, שקדים, לוז וחלב שקדים וקוקוס שזרק אותנו לחופי ברזיל האקזוטיים.

שמבו – שייק סמודיס מאננס, בננה, חמאת בוטנים, וניל, קינמון, חלב קוקוס ושקדים כשמעל התווספו גרנולה ללא גלוטן, גוג'י בריז וקוקוס טחון שבא לנו לשתות כל בוקר מחדש.

גולדן לאטה קר מחלב שקדים, כורכום, ג'ינג'ר, קינמון ומייפל. משקה צהוב מלא בכל כך הרבה דברים טובים ובריאים והוא ההוכחה שאפשר להכין דברים בריאים שהם גם טעימים!

בלו לאטה חם עם ספירולינה כחולה, באטרפליי פי, ג'ינג'ר, הל, מייפל, מאקה, קינמון וחלב שקדים שהיה ממש מפתיע לאור הצבע הלא שגרתי שלו!

המנות של קפה חמנייה. צילום: בטן מלאה

איך אנחנו מתים על כל טעמי הצ'אי האלה במשקאות. פשוט טעמים שמעוררים את החך בכל לגימה!

ואם חשבתם שסיימנו בלי מתוקים אתם כנראה לא מכירים אותנו מספיק טוב (כדי להכיר אותנו במתוקים – תנו הצצה באינסטגרם שלנו). דגמנו צלחת מתוקים שכללה פרוסת טארט שוקולד לוז טבעוני עם מרקם כל כך חמאתי ועדין והטעם, אלוהים, טעם של נוטלה. שאפו! לצדו הונחו שלושה כדורים שובבים במיוחד בטעמי פררו רושה (המצטיין), חמאת בוטנים, שקדים וקוקוס (שוס) וטראפלס Raw (איכותי) שהיה מריר לנו, זוג שלא מבין את מי שאוהב שוקולד מריר. שלושת הכדורים היו גם ללא גלוטן.

הקינוחים של קפה חמנייה. צילום: בטן מלאה

הרגשנו שאכלנו טיפה יותר מדי. טוב, הרבה יותר מדי, אבל איך אפשר שלא כשיש כל כך הרבה דברים טעימים?! זה מתבקש! ועוד אחרי המון זמן שלא ישבנו במסעדה. אז אפשר לסכם את החוויה כמוצלחת במיוחד. זה היה עונג אמיתי ליהנות מכל הטעמים שיש לקפה חמנייה להציע. יצאנו שבעים מאד ומפוצצים, 9 מ 10 אם תרצו ברמת השובע, אבל עדיין, התחושה בגוף הייתה קלילה מאד. ואנחנו יודעים למה. כשהאוכל נקי, הגייני, טהור, טבעי ואיכותי, אין סיבה להרגיש כבדות. אין פה פחמימות ריקות שמרדימות אותך או מעמיסות על מערכת העיכול. הלוואי שכל יום, אבל כל יום, נאכל אוכל כזה!

טעמתם את כל האושר שיש ל"קפה חמנייה" להציע בהמלצתנו? נהנתם? תייגו BetenMelea באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

טבעוני

צמחוני

ללא גלוטן

איסוף עצמי

משלוחים

פתוח בשבת

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר "קפה חמנייה" או בטלפון 03-9463990

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ארוחות בוקר"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "טבעוני"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "בתי קפה"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "פתוח בשבת"

★ להמלצות נוספות באזור "תל אביב"

כניסה לחשבון שלך: