הקרואסון המושחת בעיר!

טוב, זה לא סוד שדלאל של השף גולן גורפינקל היא חתיכת מעצמה קולינרית. החל ממסעדת השף "דלאל" בנווה צדק, בית הקפה "קפה דלאל" שוחר הסלבס בז'בוטינסקי-כיכר המדינה וכלה בבייבי הטרי "שה דלאל" שהצטרף ב 2020 לרחוב יהודה המכבי הסואן.

את הקשר המיוחד שלנו עם הפחמימות בדלאל התחלנו אי שם ב 2016 כשעוד היינו צעירים ותמימים וזכינו בהגרלה בארוחה זוגית ב"דלאל". את פירוט המנות אנחנו לא ממש זוכרים ואת התמונות לא כדאי שנחפש בארכיון אם לומר על האמת, אבל אנחנו מאד זוכרים שהמשכנו לדבר על המסעדה זמן רב אחרי הביקור בה.

ואז נכנסנו להריון, כלומר צוף כי אסף המשיך לאכול כרגיל גם בשנה הזו, וכשסול עוד נמנמה לה בכיף בבטן של אמא לעתיד בשבוע 40+5, צוף רצתה פחמימות או אם נצטט במדויק: "אני רוצה את הבורקס הכי טוב שיש. בא לי משהו מפנק!" וכך היה. חיפשנו את המקום הכי מדובר עם הסיכוי הרב ביותר להצלחה פחמימתית טעימה וטסנו לקפה דלאל לראשונה. "מקסימום נלד באיכילוב, זה קרוב" אסף אמר.

אסף בחר בבנדיקט רויאל קרואסון שכשמו כן הוא – קרואסון מלכותי אצילי עם רוטב הולנדייז הדרים שלא טעמתם בחיים, סלמון מעושן, תרד, טוביקו שחור וביצה עלומה מדויקת להפליא.

קרואסון בנדיקט רויאל. צילום: בטן מלאה

וצוף, היא הגשימה חלום של 9 חודשים ובחרה בבורקסביח – בורקס פתוח עם ביצה קשה וחציל צרוב לצד מלפפון חמוץ, טחינה, סלסה ופלפל חריף.

הקרואסון היה אהבה ממבט ראשון וכזה שאי אפשר באמת לשכוח. איכות המאפה (כנ"ל הבורקס), הפריכות, החמאתיות, הדיוק בטעמים. בכל ביס אסף באמת הרגיש שהוא בחו"ל במסעדת יוקרה. בבראנצ'ים המלכותיים בבתי המלון אם תרצו.

לצוף, הבורקס היה מטריף דעת. גדול, משביע, פריך. "לדפוק סביח" באלגנטיות. עד עכשיו שומעים את צלילי ה"קחט" למרחקים. תענוג!

ניסיתם את "קפה דלאל" בהמצלתנו? אהבתם? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לטבעוני

אפשרות לצמחוני

אפשרות לללא גלוטן

משלוחים

איסוף עצמי

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של "דלאל" או בטלפון 03-6960011

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "בתי קפה"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מאפיות / בייקריז" 

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ארוחות בוקר"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מושחת" 

★ להמלצות נוספות מאזור "תל אביב"

כניסה לחשבון שלך: