התור הכי מוצדק שתעמדו בו בחיים שלכם!

לפני שנסביר למה כדאי לעמוד בתור של "מטרלו", נגיד שבסוף ההמלצה יחכה לכם גם טיפ מנצח איך לא לעמוד בתור הזה אז אל תפספסו.

"מטרלו" – מערוך באיטלקית, הוא פרי יצירתו של צלם לשעבר – עדי פרץ – שחזר לנוף ילדותו, אי שם בצפון (רמת הגולן אם לדייק) ופתח כנגד כל הסיכויים בייקרי מתוך תחביב עמוק לאפייה. תוך מספר חודשים הפך המקום שכוח האל מנסתר למבוקש. כמה מבוקש? תור ארוך כבר אמרנו?

פחות משנתיים לאחר הפתיחה, בסופ"ש עומד התור הממוצע לכניסה ל "מטרלו" על (תחזיקו חזק) שעה וחצי!!! כן, עד כדי כך טוב שם.

מה גורם לזה?

קודם כל נגיד שהתאהבנו בעדי ובמקום שלו ממש עם הפתיחה. יש מקומות שכבר בביס הראשון אנחנו יודעים לזהות שמדובר בוואו אחד גדול. כל מילה שבכלל תתואר בהמלצה כאן רק תמעיט בערכו. כל סופרלטיב שנרעיף על עדי והעשייה שלו לא תוכל לדייק את הטעמים והאיכות שיש במקום הזה.

צילום: בטן מלאה

ובכל זאת. מדובר במי שיודע להכין את הקרואסונים המדופפים הכי וואו שפגשנו. אין דיפוף כזה. ואנחנו כותבים את זה אחרי שבמשך שנים נמנענו (ועדיין נעמנעים) מלדרג עסקים קולינריים כדי לא לפגוע באף אחד אחר. אבל עדי ו"מטרלו" זה פשוט כוכב לכת אחר. אלה קרואסונים ובכלל, אפייה, שכמוה לא פגשנו.

מעבר לגודל הענקי שלהם, הבצק מלא חמאה, עשוי כל כך מדויק, שכבות שכבות, "כוורת" של בצק שלפעמים לא בא לך להרוס. יש שם קרואסונים עם קממבר וריבת בצל, מקושקשת, חלומי, אבוקדו וביצת עין, קרואסון על טהרת הפטריות ועוד ספיישלים משתנים לפי מצב הרוח כמו עלי גפן ופטה שטעמנו (בתמונות).

צילום: בטן מלאה

גולת הכותרת מבחינתו לא הסתפקה בקרואסונים או במאפים (כי יש לא מעט גם כאלה). גולת הכותרת היא הטארט שמבחינתו, שוב מגיע נושא הדירוג הבלתי נמנע, הוא הכי טעים שאכלנו בארץ. אנחנו לא אומרים שהוא הכי טוב בארץ או לא, אנחנו אומרים שהוא הכי טעים שאנחנו, צוף ואסף, טעמנו בארץ.

אנחנו כמובן מתכוונים לטארט השוקולד-טופי וסוכריות קופצות. טארט שהבצק שלו כל כך פריך וחולי במובן הכי כיפי של המילה, שכבות השוקולד והטופי הנדיבות שמרקמן האלסטי עושה פלאים לחך והסוכריות הקופצות שמוסיפות אקט שובב לכל הסיפור. לתפארת מדינת ישראל!!!

טארט שוקולד-טופי וסוכריות קופצות. צילום: בטן מלאה

מה שיפה אצל עדי (ויש הרבה) זו הצניעות והיצירתיות. הוא תמיד עובד קשה, תמיד דואג לכל מי שעומד בתור עם טעימות ומשקה חם בימים קרים ותמיד דואג ליצור מאפים חדשים. לכן אם ראיתם מוצר מסוים והגעתם עד ל"מטרלו" כדי לטעום אותו, יכול להיות שביום שתגיעו יהיו דברים אחרים לגמרי. ככה עדי עובד. הוא עובד עם חומרי הגלם שישנם, הפירות העונתיים והחשקים היצירתיים שעולים במוחו.

חוויה קולינרית חובה לכל פודי באשר הוא! אל תפספסו.

הבטחנו טיפ של מנצחים איך לא לעמוד בתור, זוכרים? תגיעו חצי שעה לפני הפתיחה. גם אז תעמדו בתור כנראה, אבל התור יהיה דקות בודדות ולא שעה וחצי (ואילך). אל תשכחו להודות לנו גם על הטיפ הזה וגם על ההמלצה 🙂

צילום: בטן מלאה

הביקור שלנו אצל מטרלו בחנוכה

בדצמבר 2020 חזרנו לרמת הגולן ולעין זיוון לבקר את מטרלו והפעם במסגרת פרויקט סופגניות 2020 עליו הכרזנו לקראת חנוכה. אספנו את הסופגניות (לאור הנחיות התו הסגול לפיהן אין ישיבה במסעדות בשלב זה) ופסענו 2 דקות אל תוך הקיבוץ. נדהמנו מהשלכת הסתווית היפהפיה שיש כאן שהזכירה לנו, לא פחות, את הסתיו היפני בו ביקרנו לפני שנתיים בדיוק. קרירות נעימה, מרבדי דשא ירוקים בקיבוץ שליו מנשוא עם עלי שלכת נושרים בגווני אדום-כתום-צהוב. חוויה אירופאית (או יפנית) לכל דבר שלא זכרנו מישראל.

קולקציית הסופגניות של מטרלו משתנה מדי יום ו"לפי החשק" כיאה למאפייה איכותית. במקרה שלנו, זכינו לטעום סופגניית פיסטוק מהמושחתות שידעה המדינה וסופגנייה בטעם, תחזיקו חזק, קרם שמפנייה-לבנדר בזיגוג שמפנייה ופרחי לבנדר!!! ושוב הוכח שמטרלו, יודע מה הוא עושה.

בינואר 2021 מטרלו הגיע לביקור מלכותי אצלנו בפתח תקווה, עליו תוכלו לקרוא בלחיצה כאן

♥ הגעתם ל"מטרלו" בהמלצתנו? צדקנו בתיאורים? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

✽ אין אפשרות להזמנות מוקדמות

אפשרות לטבעוני

אפשרות לצמחוני

אפשרות לללא גלוטן

איסוף עצמי

פרטים נוספים ניתן לפנות לאינסטגרם של "מטרלו" או בטלפון 077-6020721

להמלצות נוספות בקטגוריה "מאפיות / בייקריז" 

להמלצות נוספות בקטגוריה "קינוחים" 

להמלצות נוספות בקטגוריה "ארוחות בוקר" 

להמלצות נוספות בקטגוריה "בתי קפה" 

להמלצות נוספות בקטגוריה "מושחת" 

להמלצות נוספות מ "רמת הגולן" 

להמלצות נוספות מה "צפון" 

כניסה לחשבון שלך: