המומחים ליינות לבנים!

הכירו את דורון וסימה – בני זוג חלוצים בתחומם. הראשונים לפתוח יקב שמתהדר כל כולו ביינות לבנים. במדינה שבה ליינות האדומים יש יחסי ציבור אבסולוטיים עם קונצנזוס לא ברור לקברנה סוביניון כבד, לפתוח יקב שמתבסס רק על יינות לבנים? מעשה אמיץ. מעשה אמיץ שטומן בחובו חזון ארוך טווח של חינוך השוק

אסף בכניסה ליקב. צילום: בטן מלאה
דורון וסימה הבינו כבר לפני המון שנים את מה שאנחנו בצניעות הבנו רק בשנתיים האחרונות: היינות שמוגשים פה ביקבים בישראל ברובם לא מתאימים לאקלים ולחך הישראלי. אנחנו לא סומליירים או אנשי מקצוע מתחום היין אבל אנחנו יודעים שאנחנו מדינה חמה, גם בינואר, ואין באמת צורך "להתחמם" עם יינות אדומים כבדים. והעובדה היא שבשנתיים האחרונות החלה להתפתח בקצב מסחרר תרבות היינות הקלילים יותר כמו גוורצטרמינר ורוזה.

פרויקט ה"יקבים – יין וגבינות" שלנו החל עם יקב ספרה ביום חמים של סוף האביב והיינות המשגעים של דורון (היינן והבעלים של היקב) התאימו בול. טעמנו ריזלינג, סוביניון בלאן, שרדונה, First page ואת יין הסיגנצ'ור של היקב (היי אנחנו בקבוק מס' 5065 מתוך 5665) וכולם פשוט היו נעימים, טובים, מתקתקים, חמצמצים, קלילים, עדינים, פירותיים ובאחד מהם אף הרגשנו גם פרחוניות ויערת דבש! לא ממש זוכרים איזה מהם אבל אפשר לסלוח לנו אחרי 5 כוסות. התחושה הכללית הייתה שאין כמעט אלכוהול וזו מחמאה אדירה מבחינתנו. מעין רוך ענבי מלטף.

דורון מספר שהיקב הוא מגרש המשחקים שלו. הוא טועם, מערבב ומשחק עם הטעמים עד שהחך שלו אומר שיש פיצוח ליין חדש. הרגשנו את זה ביין. קשה להסביר את התחושה.

צילום: בטן מלאה

ההסברים הסבלניים של דורון, החזון, המרפסת שיושבת בין הפרחים וצופה לעמק האלה, הגבינות העדינות אף הן של משק דותן והשוקולדים של Caja ממושב צפרירים הסמוך. נדמה שהושקעה כאן מחשבה בכל פרט קטן וזה מורגש ומופלא ומוערך מאד על ידנו. מקום שהוא חובה!

צילום: בטן מלאה

ביקרתם ב"יקב ספרה" בהמלצתנו? אהבתם? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לטבעוני (בהזמנה מראש)

אפשרות לצמחוני (בהזמנה מראש)

משלוחים

איסוף עצמי

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של "יקב ספרה" או בטלפון 02-9938577

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "יקבים – יין וגבינות"

★להמלצות נוספות באזור ה "דרום"

כניסה לחשבון שלך: