הכשרה שלא עושה חשבון!

מי מביניכם שפחות מתייחס לכשר כפרמטר חובה לפני שהוא מגיע למסעדה, קרוב לוודאי שיחפש דווקא מסעדות אחרות כשהוא נתקל במונח "כשרות", בטח ובטח כשמדובר במסעדות שף. לא ניכנס לזה לעומק, אבל המון פעמים דווקא תעודת הכשרות המסודרת והמוצגת לראווה מעידה על המון תחליפים פחות איכותיים מבחינה קולינרית שנעשה בהם שימוש בסוג של בלית ברירה. לכן, לצערנו, כשאנחנו טועמים ומסקרים מסעדות אנחנו שמים לב להבדלים בין מסעדה כשרה למי שאין לה תעודת כשרות רשמית. אבל זו הכללה כמובן, כי נינה ביאנכה היא בדיוק היוצאת מהכלל.

בפעם הראשונה שניסינו להגיע למסעדה, טיילנו בגן הלאומי בית גוברין וחשבנו שנעבור בחזרה לאכול בה בדרך הביתה כשחיפשנו מסעדה טובה באזור נס ציונה, רחובות והסביבה, רק שלגן הלאומי היו תכניות משלו ונאלצנו להיתקע אחרי ש…סגרו עלינו את השער מבפנים ופשוט הלכו הביתה. כן, זה היה מאד לא נעים, התקשרנו למשטרה לחלץ אותנו אבל בסופו של דבר, למסעדה כבר לא היה לנו חשק (או זמן) להגיע.

בביקור האמיתי במסעדה שהגיע בהמשך, נדהמנו קודם כל מהעיצוב האלגנטי והמזמין שיש בה. משהו שמשדר יוקרה ומודרניות בחללי אירוח ענקיים עם מרפסת חדשה. המון צמחייה במסעדה, שולחנות שיש מזמינים וזה כבר דרך נהדרת לפתוח את החוויה כאן. ועכשיו, לאוכל.

פתחנו בקוקטייל לוציפר היסטרי בעיצוב "שטני" עם צ'ילי ושאטה חריפים, קינמון, אננס ופסיפלורה מתוקים ע"ב רום לבן, קוקטייל פרפל בריז עם ענבים, סמבוק, סומאק ומקל מרנג ע"ב ואן גוך אסאי וקאונטרו וקוקטייל סאמר ג'ין קייצי מתבקש עם קיווי, ענבים, תפוח, מלפפון, תבלינים וטוניק.

הקוקטיילים המיוחדים של נינה ביאנכה. צילום: בטן מלאה

משום שהגענו לעסקית צוהריים קיבלנו מגש פתיחה (משתנה) לצד המנות ובו סלט חסה רענן, חציל ולאבנה טעימים באופן שבא לנו לצעוק, קונפי שום, בטטה, קרפצ'יו סלק עם גבינה כחולה ובלסמי מצומצם שאסף "פירק" בשניות, קפרזה חמה ופוקאצ'ה שנאפתה בטאבון. לצד כל הטוב הזה טעמנו בוראטה של קיץ עם עגבניות בטקסטורות שונות, בצל סגול, קרם בזיל (!), קרמבל לחם, קוויאר בלסמי שמכינים במקום (!) ושמן עירית – סוג של סלט קפרזה משודרג. מאד משודרג. לצדו התרעננו עם סלט אבטיח וגבינה שמתאים בול לתקופה, סשימי מלון מלפפון על לאבנה עם שקדים, נענע, ג'ינג'ר, ג'ל לימון ופאף קינואה שלא רק מצולחתת ברמת מסעדת שף יוקרתית אלא גם מרגישה ככה בכל ביס!

המנות הראשונות של נינה ביאנכה. צילום: בטן מלאה

אבל ה-מנה, שצוף פשוט לא ידעה איך להכיל חוץ מלזלול בזריזות את כולה כדי שאסף לא יתקרב, היא ללא ספק מנת הכרוב הרך כחמאה בטאבון שעבר בישול, אידוי ואפייה (!!!) עם טחינה, ביצה רכה, שמן עירית ושיפקה ופלפל צ'ומה. כרוב רך ומטריף חושים שהדהים אותנו מה אפשר לעשות עם כרוב.

ואז הגענו, אחרי כל הטוב הזה לעיקריות. שיהיה לנו בהצלחה עם המקום בבטן.

צוף בחרה ניוקי כמהין ברוטב שמנת ופטריות כמהין, קרם ערמונים ולוז. הניוקי רכים וענניים בדיוק כמו בספר, השילוב של הערמונים והלוז לצד הפטריות יוצר טעמים של אדמה, של טבע, של אושר בצלחת. אסף, שתמיד יעדיף דגים (כפיצוי על ילדות נטולת דגים בבית, אבל זה לסיפור אחר), בחר בפילה דניס קריספי על תבשיל פריקה, שעועית ירוקה וקרם חציל קלוי. הדג מתפרק בקלות מרוב רכות, הקרם מעושן ומלטף והתבשיל של הפריקה עם העגבניות המיובשות הוא חתיכת סיפור!

המנות העיקריות של נינה. צילום: בטן מלאה

לקינוחים, טוב, אתם יודעים, תמיד יש מקום, טעמנו קראק פאי עם בננה "ברולה" מקורמלת, גלידת וניל וקרמבל. הקראק פאי היה כל כך מיוחד בטעמיו ורחוק מלהיות הקראק פאי הקלאסי והמוכר. לא מצליחים להסביר את התחושה. לצדו טעמנו קינוח אלפחורס עם קרם קוקוס, ריבת חלב, קוקוס קלוי וקרמבל שהיה מצוין. לחובבי ריבת החלב, כלומר לאנשים כמו אסף שמוכנים לשים קץ לחייהם בטביעה באמבטיה של ריבת חלב, אם צריך.

הקינוחים של נינה. צילום: בטן מלאה

בכל המנות שטעמנו, יש מחשבה. המטרה היא לקחת ביס שמורכב מכל הטעמים וזה בדיוק המסעדות שאנחנו סופר מעריכים. שף שחושב מחוץ לקופסא ויוצר טעמים שהעקרון המנחה האותם הוא "השלם גדול מסך חלקיו".

אז כן. נינה ביאנכה היא מסעדה כשרה. אבל היא מסעדה כשרה שלא עושה חשבון. מסעדה כשרה שחומרי הגלם שלה סופר איכותיים ומוכיחים שגם שומרי הכשרות יכולים לאכול אוכל ברמה גבוהה ביותר בלי שום פשרה על חומרי גלם או תחליפים זולים. מסעדת שף לכל דבר!

אהבתם את ההמלצה שלנו על "נינה ביאנכה"? נכון היה טעים ממש? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. הפרגון שלכם יעזור לנו לצמוח ולהגיע לעוד אנשים רעבים.

אפשרות לטבעוני

אפשרות לצמחוני

אפשרות לללא גלוטן

כשר

משלוחים

איסוף עצמי

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של "נינה ביאנכה" או בטלפון 08-9480080

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "כשר"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מסעדות שף"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "צוהריים ועסקיות"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ארוחות ערב"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "ים תיכוני-ישראלי"

★ להמלצות נוספות באזור "נס ציונה, רחובות והסביבה"

כניסה לחשבון שלך: