ניהול מדיה חברתית - המדריך המלאה

מדיה חברתית, או בעברית – רשת חברתית, הן פלטפורמות הנשענות על שירותי האינטרנט, בהן המשתמשים יכולים ליצור קשר זה עם זה. ישנם אנשים אשר עושים זאת באופן אנונימי ולמעשה יוצרים זהות וירטואלית שונה מזהותם במציאות. אך, רוב האנשים משתפים את חייהם כפי שהם. כלומר, אנשים מעלים תכנים אישיים (כמו: תמונות, סרטונים ועוד) מחייהם על גבי הפרופילים שלהם ברשת החברתית. הרשת החברתית פועלת כאמצעי תקשורת עצמאי, כלומר, התכנים המועלים בה על ידי אנשים פרטיים ללא תיווך של חברת תוכן מסחרית. ניתן לומר כי הרשת החברתית ייצרה חלופה לצורות התקשורת שהיו נהוגות בעבר בדרכים ובמובנים שונים:

  • תקשורת ישנה – בעבר, נהגו לשלוח מכתבים או ליצור קשר באמצעות הטלפון הקווי. כיום, הרשת החברתית מהווה אמצעי תקשורת שדרכו ניתן ליצור קשר עם אנשים מישראל ומכל רחבי העולם.
  • צריכת תוכן לעומת יצירת תוכן – בעבר, התוכן היה נצרך על ידי אנשים באמצעות עיתונות, רדיו וטלוויזיה. כיום, הרשת החברתית מאפשרת למשתמשים פרטיים, כלומר לכל אחד, ליצור תוכן, לשתף ובעצם לחשוף אותו בפני קהל של גולשים.
  • נגישות – בעבר, אנשים חיכו לעיתון של מחר כדי להתעדכן בחדשות של אתמול. כיום, האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט, מאפשרים לנו להיות מעודכנים כל הזמן, בזמן אמת.
  • קבוצות – בעבר, כדי לקבץ אנשים סביב רעיון מסוים, היה צורך בפרסום כרזות או פרסומים בעיתון. כיום, אנשים יכולים להתארגן יחד בקבוצות למטרות שונות, ללא צורך בתיווך של גורמים מקצועיים. כך למשל, ישנן קבוצות פייסבוק שעוסקות בספורט, היריון ולידה, בישול ועוד. החברים יכולים לפרסם פוסטים והמשתתפים בקבוצה יכולים להגיב להם. בנוסף, ישנן קבוצות מקצועיות, בהן ישנם אנשי מקצוע, שיכולים לספק תשובות מקצועיות לחברי הקבוצה (למשל, עורכי דין, רופאים ועוד).


מדיה חברתית ככלי פרסומי

הרשת החברתית היא אמנם מקום ליצירת קשרים חברתיים, אך אחד השימושים העיקריים בה כיום הוא לפרסום במגזר העסקי. מדוע?

    • כוח והשפעה – הרשתות החברתיות מאפשרות חשיפה של נושאים שונים בפני קהל רחב של משתמשים.
    • אפס עלויות – חשיפה אורגנית ברשתות החברתיות בחינם. השימוש בפלטפורמה אינו בתשלום הן למפרסם והן לגולשים.
    • ניהול מדיה חברתית – מחיר – לצד חשיפה אורגנית ברשתות החברתיות החינמיות, הרשת החברתית מציעה מחירון פרסום נמוך ביחס למדיות האחרות (כחלק מיצירת קמפיין פרסום ממומן), ועל כן אנשים בוחרים להשתמש בה לשיתוף תוכן פרסומי.

כאשר אנו עוסקים בניהול מדיה חברתית ככלי פרסומי, מובן כי אין להסתפק בעניין הנקודתי של יצירת פוסטים או סטורי לפרופיל העסקי. יש צורך להסתכל בצורה רחבה יותר, ולהבין כי אינטראקציה עם קהל הלקוחות שלכם ובניית קהילה לטווח ארוך תוביל לכך שהם ירצו להישאר בעמוד העסקי ולרכוש את המוצר או השירות. זאת ועוד, יש לחפש הזדמנויות להגדיל את החשיפה של העסק ללקוחות חדשים.

חשוב לזכור כי לכל רשת חברתית אפיון משלה וקהל יעד שונה. על כן, בבואנו לבחור פלטפורמה פרסומית, עלינו לבחון היטב את השטח. במאמר זה נרצה לסקור את הרשת החברתית – פייסבוק.

פייסבוק לעסקים - בטן מלאה

ניהול דף פייסבוק – מדריך

 פייסבוק, פועלת ברחבי העולם החל משנת 2004 ונחשבת לרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם, עם כ-2.9 מיליארד משתמשים. במקור, הרשת הייתה אמורה לחבר וירטואלית בין סטודנטים, אך עם הזמן הרשת נפתחה לכלל הציבור והפכה לאמצעי תקשורת בין משפחה, מכרים, עובדים ועוד. לכל משתמש בפייסבוק יש פרופיל אישי, אליו הוא מוסיף משתמשים נוספים. אותם "חברים" יכולים להיות וירטואליים או אנשים שהוא מכיר במציאות. בנוסף לפרופיל משתמש אישי, כל משתמש יכול לפתוח גם "דפים" (בעבר נקראו דפי מעריצים), לכל נושא שיבחר. בניית דפי פייסבוק הוא שירות שאנשים רבים משתמשים בו לצרכים שונים. חשוב לדעת כי פתיחת דף פייסבוק היא לא עניין מסובך, ולמעשה כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות זאת.

  • תפעול דף פייסבוק – מנהל דף עסקי יכול לתפעל את הדף כפי שהוא מתפעל את הפרופיל האישי שלו. כלומר, הוא יכול לפרסם תמונות, פוסטים ועוד. לא ניתן לראות את זהות המנהל של דף הפייסבוק העסקי, מאחר ודף הפייסבוק אינו נועד לייצג אדם אחד בלבד. לכן, חברות רבות משתמשות בדפים אלו כאמצעי חשיפה ויצירת נוכחות ברשת. מתוך כך, חשוב לומר כי חלק מהדפים נוצרים במטרה לקבץ אנשים סביב מכנה משותף. בשונה מפרופיל אישי, בדף פייסבוק המנהל יכול לראות סטטיסטיקות הקשורות לדף – למשל, כמות צפיות בפוסט, מספר ביקורים בדף בישראל ובעולם ועוד. ישנם בעלי עסק אשר בוחרים בשירות ניהול דף פייסבוק לעסקים קטנים.


ניהול פייסבוק

כאשר אנו מדברים על ניהול פייסבוק לעסקים, אנו לא מדברים על פתיחת דף כפי שהוסבר קודם אלא על ניהול עמוד פייסבוק עסקי. למעשה, ההבדל בין דף מעריצים ובין דף עסקי בפייסבוק הוא שדף עסקי מציג חברה או עסק. באמצעות ניהול עמוד עסקי בפייסבוק, בעל העסק יכול להגיע לקהל יעד רלוונטי מבחינתו. חשוב לציין כי ניהול דף פייסבוק לעסקים אינו עוסק רק בפרסום תמונות לפוסטים או לסטורי. חלק מהפעולות הנדרשות הן הגדרת תקציב, גיבוש אסטרטגיית פרסום, יצירת תוכן, יצירת קמפיינים ממומנים, ניתוח הקמפיין ועוד. אין ספק כי כל אדם יכול לקרוא באינטרנט ולעשות זאת באופן עצמאי. אך, יש לקחת בחשבון כי יידרש להשקיע זמן יקר, הן בלמידת השטח והן בביצוע הפעולות באופן טכני. בעידן בו יש תחרות על כל לקוח, אי אפשר להתפשר. יש לפרסם את העסק בצורה מקצועית ואיכותית אשר תמשוך לקוחות. לכן, פתיחת דף עסקי בפייסבוק ב 2022, היא משימה למקצוענים בלבד. כעת, אתם ודאי תוהים, איך מנהלים דף עסקי בפייסבוק בצורה איכותית?

אנחנו בבטן מלאה, בעלי ניסיון של ניהול עמודים בפייסבוק בפרט וברשתות החברתיות בכלל מזה שנים רבות. נשמח לעמוד לרשותכם במשימה של ניהול עמוד פייסבוק וללוות אתכם במקצועיות ובאדיבות.

כניסה לחשבון שלך: