היקב הכי "שלמו לנו רק אם בא לכם" שפגשנו!

את יקב פלטר ברמת הגולן אנחנו פוגשים ממש במקרה בזמן ביקורנו הראשון אצל "מטרלו", החולק את אותו מבנה, גב לגב ובהמלצתו של עדי האופה והבעלים, ואחרי בוקר טעים במיוחד בפוד טראק המקסים של "מונק" הצופה להר ארבל.

אחרי חווית בוקר טעימה במיוחד ועמוסה בפחמימות במאפיה הסמוכה והקסומה (שתהפוך בהמשך לאחת המבוקשות בישראל בכלל ובצפון בפרט, ובצדק), אנחנו מגיעים דיי עמוסים ליקב. כבר בכניסה אנחנו מרגישים משהו אחר מהרבה מקומות שפגשנו. שקט כאן, מאד, ורק רעש הכוסות הנוקשות זו בזו מפר את השלווה.

אנחנו בוחרים חבית יין לשבת לצדה כשהקור בעין זיוון נושק למספר דו ספרתי של מעלות, מהצד התחתון שלו. אסף וקור לא הולך ביחד אז לפני שהוא מתבכיין בלי סוף, הפעם הוא דאג לגטקעס ומעיל "פרווה" מושלם שקנינו לפני חודש בנאפולי.

כלבלב קטן מאחל לנו את ברכתו ומכשכש בזנב ועוד לפני שהיין נמזג, אסף כבר נצפה כשהוא בולס גבינות עזים ממחלבת ברא הסמוכה, כאילו לא אכל מספיק להיום. הלאבנה אף היא מצוינת עם השמ"ז המחמיא כשאסף טובל להנאתו לחם שסופג את האווירה כולה. אנחנו לוגמים רוזה צעיר עם צבע ורדרד שעושה חשק לשתות את כולו מהבקבוק וממשיכים לדרכנו. עצרנו רק להכרות קצרה.

ומה שהכי מדהים פה בפלטר, מלבד היין המצוין, המיקום, השקט, הכלבלב והגבינות, זו העובדה שהם דוגלים בשיטת "שלמו לנו רק אם בא לכם". כלומר, טעימות היין בחינם. שבו ושתו יין. רוצים לשלם? רק על הגבינות או דרך תשר. על יין לא גובים תשלום. מקסים.

הביקור השני שלנו ביקב פלטר

פרויקט "היין והגבינות"  (שבו אנחנו בודקים וממליצים על היקבים עם היינות והגבינות הכי כיפיים וטעימים שיש) עליו הכרזנו ב 2020 החזיר אותנו בתחילתו של קיץ חם למדי ליקב פלטר הנפלא. החלטנו שהביקור הראשון אשתקד היה קצר מדי ולא ממצה והיי, אנחנו גם ככה בעוד ביקור אצל יקיר המערכת "מטרלו" והפעם גם בבוסתן בראשית הסמוך בו אנחנו קוטפים וטועמים עשרות דובדבנים, פטל ואוסנה מדהימים, אז השילוב מתבקש.

צילום: בטן מלאה

הפעם לא הגענו כזוג אלא שהתווספה לביקור גם אחת, קטנטונת בשם סול, שהכירה אף היא את כלב הבית השמח שכישכש לנו בזנבו בשנה שעברה אבל הפלא ופלא, פתאום הגיע ג'וני הדוב, סליחה, כלב מזן אקבש טורקי ענק (תעשו לעצמכם טובה – תגגלו על הזן המיוחד הזה) שסול אפילו "רכבה" עליו. ככה ענק. אגב, ג'וני מאד חברותי ואוהב להושיט יד, גם לשלום וגם לגבינות.

התחלנו גם הפעם עם יין הרוזה של פלטר שטעמנו בשנה שעברה. יין רוזה מושלם שמלווה בניחוח אפרסקי. לצדו זכינו לפלטת גבינות צנועה של סוף יום כי הגענו דיי מאוחר ועדיין, קיבלנו לחם טרי, שמ"ז חזק ועוצמתי, אפרסקים עונתיים, תום עזים, צפתית ועוד. בהמשך נלגם לו יין נוסף שהאוכל, הדאגה לסול, אוויר הפסגות ברמה וסחרור היין כבר השכיחו לנו את זהותו. בעצם אנחנו זוכרים, הוא היה לבן, כלשהו.

איה, ילדת המקום והיקב שישבה איתנו להסברים והעצמת החוויה, "חטפה" לנו את סול לבייביסיטר מתבקש שאפשר לנו ללגום מיינות נוספים וליהנות מאווירה מיוחדת במינה, כזו שפשוט לא גורמת לך לרצות לעזוב. ואכן לא רצינו לעזוב, אך השמש כבר החלה לשקוע ולנו עוד נותרה נסיעה ארוכה הביתה. עייפים אך מרוצים מעוד יום קולינרי מוצלח.

ביקרתם ב "יקב פלטר" בהמלצתנו? נהניתם? תייגו "BetenMelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לטבעוני (משתנה. לבדוק טלפונית)

אפשרות לצמחוני (משתנה. לבדוק טלפונית)

אפשרות לללא גלוטן

כשר (רק התזקיקים וכן יקב מטר – יקב הבוטיק הכשר של יקב פלטר)

משלוחים

איסוף עצמי

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של "יקב פלטר"  או בטלפון 077-9100355

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "יקבים – יין וגבינות"

★ להמלצות נוספות מאזור "רמת הגולן"

★ לעוד המלצות מאזור ה "צפון"

כניסה לחשבון שלך: