הכריכים המושחתים בערבה!

את החופשה הקולינרית המדהימה שלנו באילת סיימנו אחרי ארבעה ימים של אוכל טוב וטעים מאד, אבל את הדרך חזרה הביתה לא יכולנו לעשות בבת אחת. גם כי לנסוע ברצף ארבע שעות למרכז זה לא כזה פשוט לנו ולסול וגם כי הנוף המדברי יוצר רעב בלתי ניתן לשליטה.

בדיוק בשביל זה פתח יריב בישוב צוקים בערבה את המעדנייה בכביש 90 אי שם לפני שבע שנים ומיצוי אורבני מבחינתו. את עולם הקולינריה הוא לא התחיל כאן בערבה. ברזומה שלו אפשר למצוא מסעדות כמו "רפאל", עבודה עם השף שחף שבתאי (ניטן תאי לשעבר, פופ אנד פופה בהווה), מסעדה משלו ואף סטאג' במסעדת מישלן בצרפת. אבל החיים הובילו אותו לערבה, אז הוא הבין שחסר כאן.

חסר כאן מקום לעצור רגע ולשמוע את השלווה המדברית עם כוס בירה צוננת מהחבית לצד כריך מופלא ועמוס בכל טוב. היום, במעדנייה בכביש 90 אפשר למצוא מוצרי מזווה משובחים כולל שמני זית נהדרים ויינות מצוינים מכל הארץ ועד בשרים איכותיים אבל אנחנו פה בשביל דבר אחד – הכריכים!

הכריכים המדוברים של המעדנייה הם שקורצים לנו כבר לא מעט זמן באינסטגרם ועכשיו זו הייתה הזדמנות פז לעבור בדרך חזור ולדגום מהם. יריב לא ויתר לנו והתעקש על בירה של מבשלת בירה ערבה הצמודה למעדנייה ולמרות שאנחנו לא מחובבי הבירות (אתם בטח כבר יודעים שאנחנו מתפרעים עם סיידר אלכוהולי במקסימום), הבירה הייתה בדיוק מה שהיינו צריכים. צוננת בחום הלוהט ועדינה בדיוק לחך שלנו.

עוד לפני הכריכים וכדי לשמש לבירה חברה טובה, הונחה אחר כבוד פלטת גבינות בהן ברי, מנצג'ו כמהין, בושה (האהובה על אסף יותר מהכל), תום, בלוסטילטון (כחולה חריפה) ועוד, לצד ממרחים תוצרת הערבה, עלי גפן, זיתים, ארטישוק ורוקט.

אבל זהו, דיי להקדמות. הגיע תורם של הכריכים!

נתנו ליריב לבחור כמו שאנחנו בדרך כלל נוהגים לעשות. בעל הבית יודע הכי טוב מה הכי מומלץ וכשאתם באים למקום, אם אין לכם החרגות של טבעוני / ללא גלוטן / "אני לא אוכלת את זה ואת זה", עדיף לתת לבעל הבית לדאוג לכם.

צוף קיבלה כריך רוסטביף ובייקון עם גאודה עזים והמון ממרחים טובים וחסה טרייה וקריספית.

אסף קיבל כריך הרינג כבוש עם חמאה, צנונית, בצל ירוק, ארוגולה ולימון כבוש עם אותה חסה טרייה וקריספית.

והלחם הקריספי היה מופלא. ג'בטה כיפית פריכה מבחוץ ורכה מבפנים שזה בדיוק מה שצריך לספיגת הממרחים העסיסית.

בקטגוריה של כריכים יש לא מעט אופציות טובות בישראל. עכשיו התווספה מבחינתנו אופציה נהדרת גם באזור הדרום.

ואם אתם חושבים שלא יהיה פה קינוח, אתם טועים. כמובן שאצלנו אין כזה דבר בלי קינוחים אבל היינו כבר מפוצצים אז הסתפקנו בארטיק פיסטוק טבעי שלמות (הידעתם? חיפאים אומרים קרטיב) של Paletas הנהדרים שגם סול ליקקה בהנאה רבה.

מבחינתו זו הייתה עצירה מצוינת בדרך הביתה כך שאם אתם יורדים לאילת או חוזרים ממנה, מומלץ לעצור במעדנייה בכביש 90 לאתנחתא קולינרית טעימה.

הכריכים המושחתים של המעדנייה בכביש 90. צילום: בטן מלאה

ביקרתם ב"המעדנייה בכביש 90" בהמלצתנו? אהבתם את הכריכים? תייגו "Betenmelea" באינסטגרם. נשמח לפרגון שלכם.

אפשרות לטבעוני

אפשרות לצמחוני

אפשרות ללא גלוטן

איסוף עצמי

פתוח בשבת

★ פרטים נוספים תוכלו למצוא באינסטגרם של "המעדנייה בכביש 90" או בטלפון 08-9398886

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "כריכים"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "אוכל רחוב"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "מעדניות"

★ להמלצות נוספות בקטגוריה "פתוח בשבת"

★ לעוד מקומות טעימים באזור ה"דרום"

כניסה לחשבון שלך: